Diensten
Servicedesk as a Service
Voor veel organisaties is de servicedesk afdeling het visitekaartje van de organisatie. Wanneer de eindgebruiker niet tevreden is over de dienstverlening van de servicedesk, dan zal dat zijn effect hebben op de gehele IT-afdeling en zal dat leiden tot een onvoldoende als het gaat om de cijfers voor de 'end-user experience'. Daarmee kan ook een negatief signaal worden gegeven wat voor de hele organisatie kan gelden. Het is voor organisaties ook niet altijd makkelijk om goed en gekwalificeerd personeel te vinden en vast te houden.
Diensten
Servicedesk as a Service
Voor veel organisaties is de servicedesk afdeling het visitekaartje van de organisatie. Wanneer de eindgebruiker niet tevreden is over de dienstverlening van de servicedesk, dan zal dat zijn effect hebben op de gehele IT-afdeling en zal dat leiden tot een onvoldoende als het gaat om de cijfers voor de 'end-user experience'. Daarmee kan ook een negatief signaal worden gegeven wat voor de hele organisatie kan gelden. Het is voor organisaties ook niet altijd makkelijk om goed en gekwalificeerd personeel te vinden en vast te houden.
Herkent u deze uitdagingen?
- Continuïteitsproblemen in de dienstverlening.
- Eindgebruikerstevredenheid is laag.
- Lastig om goede mensen te vinden en te houden .
Het uitvoeren van servicedesk werkzaamheden kan lastig en tijdrovend zijn. Sovitas heeft hier daarom de oplossing in de vorm van Servicedesk as a Service.
Servicedesk beheer op afstand
We opereren vanuit onze Sovitas Service Center in Utrecht op basis van de ITIL4-richtlijnen. We zijn de SPOC voor de eindgebruikers en zorgen voor een correcte routering naar de andere oplosgroepen. We doen gebruikersbeheer en beheren de werkplekken op afstand. We doen dat op basis van een duidelijk beschreven SLA en we laten dat meten door onze eigen rapportages o.b.v. Power BI. Binnen de ‘Servicedesk as a service’ dienst maken we gebruik van onze eigen registratietool en RMM. We richten ons op een speciale omgeving waar incidentmanagement, changemanagement en problem management onderdeel van is, wij houden de CMDB bij voor u.
Waarom Sovitas?
Er zijn verschillende redenen waarom je voor Sovitas kiest wanneer je ondersteuning bij uw servicedesk werkzaamheden nodig heeft:
Continuïteit van werkzaamheden
U kunt rekenen op garantie op continuïteit als het gaat om de Servicedesk werkzaamheden. We zijn er altijd en u hoeft zich niet druk te maken over de schaarste op de markt, uitval door verzuim of vakantie en is altijd verzekerd van ervaren SD-ers waardoor het oplossingsvermogen altijd rond de 80% ligt.
Coördinatie van de oplosgroepen of groep specialisten
Denk hierbij aan de netwerkafdeling, de applicatie beheerders, de DBA club. Het maakt niet uit of ze onder een organisatie vallen of juist uit verschillende vendors komen. Wij zorgen ervoor dat ze elkaar versterken door samen te werken i.p.v. problemen op elkaar af te schuiven.
Gebruik maken van uw eigen registratietool
Ook wanneer u de servicedesk aan ons uitbesteed blijft u altijd gebruik maken van uw eigen registratietool. Dit is mogelijk omdat we onze tool via een API-koppeling linken aan die van u. Op deze manier blijven we trouw aan uw manier van werken, hoe onze processen zijn ingericht, en blijven uw overige oplosgroepen werken precies zoals zij dat gewend zijn.
Waar kunnen we uw organisatie mee helpen?
Ontdek onze Servicedesk as a Service diensten
Contact
Heeft u een vraag?
Stel uw vraag over onze dienst 'Servicedesk as a Service' en wij geven graag antwoord.