Servicedesk medewerker aan de telefoon
Servicedesk medewerker aan de telefoon

Dit is waar het allemaal begint

Wat doet een Servicedesk medewerker

Als Servicedesk medewerker ben je de centrale contactpersoon voor de IT-infrastructuur voor een organisatie. Op jouw afdeling komen aan de voorkant (van de eindgebruiker) de problemen binnen, terwijl je op de achtergrond contact hebt met de oplosgroepen. En zo leer dat er voor elke technisch probleem een oplossing te vinden is. Je schakelt met applicatiebeheerders, systeembeheerders, netwerkbeheerders en bijvoorbeeld databasebeheerders.

Je koppelt oplossingen aan de problemen die er ontstaan. Het is daarom een functie waarin je jouw analytische vaardigheden sterk kunt ontwikkelen, om steeds beter in te schatten wat er nodig is. Bovendien heb je dagelijks te maken met de praktijk, dus doe je ervaring op die later goed van pas komt als je een stapje hoger wilt.

Als je kiest voor de Servicedesk medewerker vacatures kun je vanuit die functie vervolgens meerdere kanten op. Je kunt je zowel functioneel als technisch ontwikkelen. Om een sterke techneut te worden zal je op termijn moeten leren scripten. Met name Powershell van Microsoft is dan een belangrijke scripttaal, die je sowieso onder de knie moet hebben.

Starter

Je komt net van school en hebt nog geen relevante werkervaring.

Junior

Je hebt ongeveer 2 jaar werkervaring en al enige technische skills en communicatievaardigheden.

Medior

Je ontwikkelt professionele vaardigheden om het hbo werk- en denkniveau te bereiken.

Starter

Je komt net van school en hebt nog geen relevante werkervaring.

Junior

Je hebt ongeveer 2 jaar werkervaring en al enige technische skills en communicatievaardigheden.

Medior

Je ontwikkelt professionele vaardigheden om het hbo werk- en denkniveau te bereiken.

Centrale contactpersoon voor IT-infrastructuur

Vacatures Servicedesk medewerker

Solliciteer op de vacatures voor Servicedesk medewerker en ga aan de slag als de centrale persoon voor IT-infrastructuur bij onze klanten. Je bent de ambassadeur voor de IT-afdeling, net als de belangenbehartiger voor de eindgebruiker. Het is een gevarieerde uitdaging. Solliciteer op een Servicedesk medewerker vacature en ga aan de slag voor onze verschillende klanten.

De vacature Servicedesk medewerker is er vooral om (werk)ervaring op te doen. Dus kom je net van school of zit je aan het begin van jouw carrière of wil je een carrière switch maken en ben je op zoek naar een uitdaging? Bekijk de Servicedesk medewerker vacatures, dan kun je binnenkort voor een leuke organisatie aan de slag of intern bij ons binnen onze Sovitas Service Center.

Als je solliciteert op een vacature voor Servicedesk medewerker gaan we in gesprek met je en schatten we in waar jij het best tot je recht komt. En waar je nog het meest kunt leren. Zo kiezen we uit de beschikbare vacatures voor medewerker servicedesk, om daar op een uitdagende manier aan de slag te gaan. Het bepalen van jouw niveau doen we aan de hand van ons speciaal hiervoor gemaakt ‘Loopbaan ontwikkelsysteem’.

Je kunt op verschillende niveaus aan de slag. Solliciteer op de vacatures voor Servicedesk medewerker binnen de organisaties waar wij voor werken.

Junior Servicedesk medewerker

Als junior Servicedesk medewerker luister je naar klantvragen, communiceer je duidelijk en werk je in een IT-wereld die steeds in beweging is. Je leert van nieuwe producten en ondersteunt bij automatisering in het algemeen. Bovendien werk je aan jouw certificeringen, bijvoorbeeld voor ITIL en Windows 10 (MD100 en MD101).

Medior Servicedesk medewerker

Als medior Servicedesk medewerker begin je aan Powershell scripting en zet je de eerste stappen naar cloud-oplossingen. Daarnaast begin je te werken met Microsoft 365 en ontdek je de logica tussen bijvoorbeeld Active Directory on premise en Azure AD. Je doet meer dan eerstelijns werkzaamheden, omdat je ook lastigere calls naar je toe trekt. Zo ontwikkel je jouw analytisch en probleemoplossend vermogen.

Senior Servicedesk medewerker

Als senior Servicedesk medewerker pak je de ingewikkelde calls op en combineer je jouw werk met dat van een On-site support medewerker, een Werkplekbeheerder. Je beweegt naar de back-end en houdt je bijvoorbeeld bezig met het plaatsen van routers en switches. Je bent sterk in support en hebt veel ervaring opgedaan. Daardoor ben jij je aan het voorbereiden om van de front-end op te schuiven naar de back-end. Dat doe je eerst in de rol van Werkplekbeheerder. Later heb je de mogelijkheid om je verder te specialiseren.

…nieuwsgierig geworden naar de vacature? Solliciteer dan direct via de onderstaande button!

Scroll to Top