De brug tussen support en een netwerkbeheer

Wat doet een Werkplek­beheerder?

Dankzij jouw aanwezigheid bij de klant op locatie weet je wat er speelt en kun je direct schakelen als er hulp nodig is. Aan de andere kant gebruik je een registratietool zoals TOPdesk, om netjes bij te houden wat er gebeurt.

Solliciteer op een uitdagende functie binnen IT, waarbij je veel contact hebt met mensen op de werkvloer. Dat doe je op locatie, zodat geen dag hetzelfde is. Als jij kiest voor de IT Werkplekbeheerder vacatures weet je zeker dat je spannende en gevarieerde werkdagen tegemoet gaat.

Je hebt vanuit de vacature voor een functie als Werkplekbeheerder vervolgens de mogelijkheid om door te groeien naar bijvoorbeeld Netwerkbeheerder. Op die manier krijg je meer verantwoordelijkheden en werk je aan grotere uitdagingen.

Brug tussen support en netwerkbeheer

Je denkt na over de front-end van de infrastructuur en zit bij de klant op locatie. Zo ben je de brug tussen netwerkbeheer en support, als belangrijk aanspreekpunt als de klant uitdagingen ervaart.

On-site support verlenen

Je verleent support bij werkzaamheden als dat niet van afstand kan. Je plaatst een PC, vervangt een muis of toetsenbord en je helpt nieuwe medewerkers vertrouwd te raken met de hardware en software op locatie.

Eerste aanspreekpunt

Je bent aanwezig op locatie, dus medewerkers van de klant kunnen je meteen aanspreken als ze vragen hebben.

Brug tussen support en netwerkbeheer

Je denkt na over de front-end van de infrastructuur en zit bij de klant op locatie. Zo ben je de brug tussen netwerkbeheer en support, als belangrijk aanspreekpunt als de klant uitdagingen ervaart.

On-site support verlenen

Je verleent support bij werkzaamheden als dat niet van afstand kan. Je plaatst een PC, vervangt een muis of toetsenbord en je helpt nieuwe medewerkers vertrouwd te raken met de hardware en software op locatie.

Eerste aanspreekpunt

Je bent aanwezig op locatie, dus medewerkers van de klant kunnen je meteen aanspreken als ze vragen hebben.

De ICT-vacatures voor Werkplekbeheerder zijn er op het niveau van Junior, Medior en Senior.

Junior Werkplekbeheerder

Als Junior Werkplekbeheerder ben je een ervaren Servicedesk medewerker met extra bevoegdheden. Je lost de uitdagingen ter plekke op en bent aanwezig op de werkvloer. Je ondersteunt bijvoorbeeld bij migraties of je installeert een nieuwe image op een werkplek.

Medior Werkplekbeheerder

Als Medior Werkplekbeheerder ken je de infrastructuur bij de klant op locatie. Je werkt on-site, bijvoorbeeld aan het uitrollen van nieuwe images, het patchen van netwerken en het vervangen en/of bestellen van hardware. Zo ben je een verlengstuk voor de Systeembeheerder.

Senior Werkplekbeheerder

Als senior Werkplekbeheerder ben je betrokken bij migraties. Je bent meewerkend voorman of -vrouw en je hebt te maken met de complete KA-omgeving, dus PC’s, laptops, tablets, mobile device management en VM’s.

…nieuwsgierig geworden naar de vacature? Solliciteer dan direct via de onderstaande button!

Scroll to Top