Vacatures medewerker Servicedesk ICT

Centrale contactpersoon voor IT-infrastructuur

Solliciteer op de vacatures voor medewerker Servicedesk ICT en ga aan de slag als de centrale persoon voor IT-infrastructuur bij onze klanten. Je bent de ambassadeur voor de ICT-afdeling, net als de belangenbehartiger voor de eindgebruiker. Het is een gevarieerde uitdaging. Solliciteer op een Servicedesk medewerker vacature en ga aan de slag voor onze verschillende klanten.

De vacature medewerker Servicedesk ICT is er vooral om (werk)ervaring op te doen. Dus kom je net van school of zit je aan het begin van jouw carrière of wil je een carrière switch maken en ben je op zoek naar een uitdaging? Bekijk de ICT Servicedesk medewerker vacatures, dan kun je binnenkort voor een leuke organisatie aan de slag of intern bij ons binnen onze Sovitas Service Center.

Als je solliciteert op een vacature voor Servicedesk medewerker gaan we in gesprek met je en schatten we in waar jij het best tot je recht komt. En waar je nog het meest kunt leren. Zo kiezen we uit de beschikbare vacatures voor medewerker Servicedesk, om daar op een uitdagende manier aan de slag te gaan. Het bepalen van jouw niveau doen we aan de hand van ons speciaal hiervoor gemaakt Loopbaan Ontwikkelsysteem.

Wat doet een medewerker Servicedesk ICT?


Als medewerker Servicedesk ICT ben je de centrale contactpersoon voor de IT-infrastructuur voor een organisatie. Op jouw afdeling komen aan de voorkant (van de eidgebruiker) de problemen binnen, terwijl je op de achtergrond contact hebt met de oplosgroepen. En zo leer dat er voor elke technisch probleem een oplossing te vinden is. Je schakelt met applicatiebeheerders, systeembeheerders, netwerkbeheerders en bijvoorbeeld databasebeheerders.

Je koppelt oplossingen aan de problemen die er ontstaan. Het is daarom een functie waarin je jouw analytische vaardigheden sterk kunt ontwikkelen, om steeds beter in te schatten wat er nodig is. Bovendien heb je dagelijks te maken met de praktijk, dus doe je ervaring op die later goed van pas komt als je een stapje hoger wilt.

Als je kiest voor de medewerker Servicedesk ICT vacatures kun je vanuit die functie vervolgens meerdere kanten op. Je kunt je zowel functioneel als technisch ontwikkelen. Om een sterke techneut te worden zal je op termijn moeten leren scripten. Met name Powershell van Microsoft is dan een belangrijke scripttaal, die je sowieso onder de knie moet hebben.


Als medewerker Servicedesk ICT kun je bij ons in het Loopbaan Ontwikkelsysteem drie fases doorlopen:


Starter

Je komt net van school en hebt nog geen relevante werkervaring.

Junior

Je hebt ongeveer 2 jaar werkervaring en al enige technische skills en communicatievaardigheden

Medior

Je ontwikkelt professionele vaardigheden om het hbo werk- en denkniveau te bereiken.

Junior, medior en senior


Je kunt op verschillende niveaus aan de slag. Solliciteer dus op de vacatures voor medewerker Servicedesk ICT binnen de organisaties waar wij voor werken.

De systeembeheerder

Junior medewerker Servicedesk ICT

Als junior medewerker Servicedesk ICT luister je naar klantvragen, communiceer je duidelijk en werk je in een ICT-wereld die steeds in beweging is. Je leert van nieuwe producten en ondersteunt bij automatisering in het algemeen. Bovendien werk je aan jouw certificeringen, bijvoorbeeld voor ITIL en Windows 10 (MD100 en MD101).

Medior medewerker Servicedesk ICT

Als medior medewerker Servicedesk ICT begin je aan Powershell scripting en zet je de eerste stappen naar cloud-oplossingen. Daarnaast begin je te werken met Microsoft 365 en ontdek je de logica tussen bijvoorbeeld Active Directory on premise en Azure AD. Je doet meer dan eerstelijns werkzaamheden, omdat je ook lastigere calls naar je toe trekt. Zo ontwikkel je jouw analytisch en probleemoplossend vermogen.




Senior medewerker Servicedesk ICT

Als senior medewerker Servicedesk ICT pak je de ingewikkelde calls op en combineer je jouw werk met dat van een on-site support medewerker, een werkplekbeheerder. Je beweegt naar de back-end en houdt je bijvoorbeeld bezig met het plaatsen van routers en switches.

Je bent sterk in support en hebt veel ervaring opgedaan. Daardoor ben jij je aan het voorbereiden om van de front-end op te schuiven naar de back-end. Dat doe je eerst in de rol van werkplekbeheerder. Later heb je de mogelijkheid om je verder te specialiseren.

Vacature voor medewerker Servicedesk ICT

Zoek je een vacature als medewerker Servicedesk ICT? Wij zijn altijd op zoek naar nieuw talent op het gebied van ICT. We werken voor organisaties voornamelijk in de Randstad.

Solliciteer op onze vacature als medewerker Servicedesk ICT (https://www.sovitas.nl/jobs/detail/Servicedesk-medewerker-1) en vertel ons meer over jouw achtergrond, expertise en motivatie om voor een nieuwe opdrachtgever aan de slag te gaan. Wij zijn jouw specialist in Servicedesk detachering.

Laat wat van je horen...